Niniejszy Regulamin określa szczegółowe warunki umów najmu Pojazdów zawieranych i wykonywanych przez Max Car Sp. z o.o. z siedzibą w Długosiodle (07-210), Stara Pecyna 5.
Definicje
- Umowa najmu – umowa na czas określony określająca prawa i obowiązki Stron – Wynajmującego oraz Najemcy -zawarta w formie dokumentowej lub pisemnej.
- Wynajmujący – Max Car Sp. z o.o. z siedzibą w Długosiodle (07-210 Długosiodło), Stara Pecyna 5, KRS 0000735013, REGON 380435002, NIP 7622005293
- Najemca – osoba fizyczna, która ukończyła 18 rok życia i posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale mogąca we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania.
- Użytkownik – osoba fizyczna wskazana przez Najemcę jako upoważniona do prowadzenia Pojazdu. Najemca może wskazać siebie jako Użytkownika.
- Zamówienie – oświadczenie Najemcy złożone osobiście, w formie dokumentowej lub za pośrednictwem Zlecającego dotyczące klasy Pojazdu, daty oraz miejsca wydania i zwrotu, a także wskazujące dane osobowe oraz numer kontaktowy Najemcy i Użytkownika.
- Zlecający – podmiot przekazujący zamówienie Wynajmującemu. Zlecający ponosi odpowiedzialność wobec Wynajmującego wyłącznie w zakresie objętym zamówieniem, co nie wyłącza odpowiedzialności Najemcy lub Użytkownika z innego tytułu, np. wyrządzonej szkody.
- Płatnik – podmiot, na którym ciąży obowiązek zapłaty czynszu najmu lub innych należności wynikających z umowy najmu.
- Umowa Generalna – umowa najmu określająca szczegółowe warunki najmu i świadczenia usług zawarta pomiędzy Najemcą i Wynajmującym. Protokoły wydania poszczególnych Pojazdów do Umowy Generalnej stanowić będą jej integralną część. W razie sprzeczności postanowień Umowy Generalnej z OWNP pierwszeństwo mają OWNP.
- Forma dokumentowa – forma dokonania czynności w rozumieniu przepisu art. 77(2) oraz 77(3) kodeksu cywilnego pomiędzy Najemcą a Wynajmującym, przez którą należy rozumieć w szczególności: wiadomość e- mail, sms, nagranie rozmowy telefonicznej, oświadczenie woli utrwalone na tablecie.
- Pojazd – pojazd mechaniczny lub przyczepa w ruchu lądowym, który stanowi przedmiot umowy najmu. Pojazd stanowi własność Wynajmującego lub Wynajmujący posiada tytuł prawny do rozporządzania Pojazdem, w szczególności jest uprawniony do zawierania umów najmu.
- Administrator Danych: organ, jednostka organizacyjna, podmiot lub osoba, decydujące o celach i środkach przetwarzania danych osobowych zgodnie z definicją zawartą w art. 7 pkt 4) ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2016 r. poz. 922 ze zm.) i wydanymi na jej podstawie przepisami wykonawczymi. Administratorem danych osobowych jest Wynajmujący, który zobowiązuje się do ochrony danych osobowych zgodnie z przepisami powyższej ustawy. Najemcy przysługuje prawo do wglądu w swoje dane, do ich poprawiania oraz wniesienia żądania o zaprzestaniu ich wykorzystywania.
- Dane osobowe: dane osobowe w rozumieniu ustawy, o której mowa w pkt. 11, niezbędne do wykonania umowy najmu obejmujące: imię, nazwisko, data urodzenia, miejsce urodzenia, adres zamieszkania, numer dowodu osobistego, PESEL, numer prawa jazdy, ważność prawa jazdy, telefon, e-mail.
- Regulamin lub OWNP – niniejszy Regulamin określający prawa i obowiązki Najemcy i Wynajmującego, wypełniający – w stosunku do Konsumenta – obowiązek informacyjny, o którym mowa w art. 12 ustawy z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014r., poz. 827). W razie sprzeczności postanowień umowy najmu pierwszeństwo mają OWNP.
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca umowę najmu w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Warunki najmu
- Użytkownikiem może zostać osoba fizyczna, która spełnia łącznie warunki:
a) przedstawi ważny dokument tożsamości;
b) przedstawi kartę kredytową o okresie ważności dłuższym niż 3 miesiące od uzgodnionego terminu zakończenia okresu najmu Pojazdu;
c) posiada minimum 12 miesięcy prawo jazdy kategorii uprawniającej do poruszania się Pojazdem, honorowane na terytorium RP;
d) przedstawi dowód swojego umocowania do zawarcia umowy najmu (np. pełnomocnictwo) – jeżeli Użytkownik będzie zawierał umowę najmu w charakterze pełnomocnika Najemcy, a umocowanie to nie wynika z dokumentu rejestrowego Najemcy;
e) ukończyła 21 rok życia.
- Najemcą może zostać osoba fizyczna, będąca konsumentem lub przedsiębiorcą, która spełnia warunki wskazane w pkt. 15 a) do e), osoba prawna lub jednostka organizacyjna, o której mowa w art. 331 Kodeksu cywilnego, której reprezentant przedstawi informację odpowiadającą aktualnemu odpisowi z Rejestru Przedsiębiorców KRS, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub pełnomocnictwo do zawarcia umowy najmu.
- Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność wobec Wynajmującego z tytułu umowy najmu jeżeli z jakichkolwiek przyczyn Najemca zostanie zwolniony z odpowiedzialności wobec Wynajmującego.
- Najemca oraz Użytkownik upoważniają Wynajmującego do wystąpienia do biur informacji gospodarczej w rozumieniu ustawy z dnia 9 kwietnia 2010r. o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych, o ujawnienie informacji gospodarczej o jego zobowiązaniach. Wynajmujący zastrzega sobie prawo odmowy zawarcia umowy najmu, jeżeli przed zawarciem umowy najmu poweźmie negatywne informacje dotyczące wiarygodności płatniczej Najemcy lub Użytkownika lub do natychmiastowego rozwiązania umowy najmu w formie pisemnej lub dokumentowej, jeżeli takie informacje zostaną udostępnione Wynajmującemu po zawarciu umowy najmu.
- Wymogi wskazane w pkt. 15 i 16 OWNP obowiązują przez cały okres trwania umowy najmu. W razie stwierdzenia niespełnienia przez Najemcę lub Użytkownika przedmiotowych wymogów Wynajmujący będzie uprawniony do rozwiązania umowy najmu ze skutkiem natychmiastowym w formie pisemnej lub dokumentowej.
- W razie braku możliwości dostarczenia Pojazdu zgodnego z potwierdzonym przez Wynajmującego zamówieniem, Wynajmujący dostarczy Najemcy Pojazd tej samej lub wyższej klasy, z zastosowaniem stawki, na którą zostało złożone zamówienie. Powyższa zmiana nie stanowi niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
- Poruszanie się Pojazdem poza granicami Polski bez uzyskania uprzedniej zgody Wynajmującego wyrażonej w formie dokumentowej oraz wniesienia dodatkowej opłaty jest zakazane. Korzystanie z Pojazdu poza granicami Polski wiąże się z koniecznością poniesienia przez Najemcę wszelkich kosztów związanych z ewentualnymi naprawami, awarią, holowaniem. Najemca, na zasadach ogólnych, ponosi wobec Wynajmującego odpowiedzialność odszkodowawczą za nieprzestrzeganie powyższego zakazu.
- Najemca jest zobowiązany przestrzegać przepisów prawa obowiązujących w państwach, na obszarze, których się znajduje, w tym dotyczących wyposażenia Pojazdu, co nie uprawnia go do ingerencji w Pojazd. Koszty dostosowania Pojazdu do szczególnych wymogów obciążają wyłącznie Najemcę.
- Pojazd jest oznakowany. Najemca jest zobowiązany do zachowania tego oznakowania. Usunięcie lub zasłonięcie oznaczeń możliwe jest tylko po uzyskaniu uprzedniej zgody Wynajmującego. Zgoda, o której mowa w niniejszym punkcie może zostać udzielona pisemnie lub w formie dokumentowej.
- Pojazd wyposażony jest urządzenia i systemy służące do monitorowania i zapisywania pozycji GPS oraz innych parametrów jazdy, zabrania się usuwania, odłączania i zakłócania pracy tych urządzeń
- Najemca lub Użytkownik są zobowiązani do uiszczania opłat za parkowanie, opłat autostradowych i innych opłat za korzystanie z infrastruktury drogowej, mandatów karnych, grzywien oraz należności nałożonych przez odpowiednie organy w związku z naruszeniem przepisów prawa. Obowiązek zapłaty innych należności wynikłych z korzystania z Pojazdu podczas trwania umowy najmu jest obowiązkiem Najemcy lub Użytkownika, chyba że wykażą, iż obowiązek zapłaty powstał z winy Wynajmującego. Najemca zobowiązany jest do zwrotu Wynajmującemu kwot, które Wynajmujący zapłacił w związku z naruszeniem przez Najemcę zobowiązania określonego w zdaniu poprzedzającym oraz zapłaty opłaty dodatkowej, o której mowa w pkt. 55 f).
- Punkt prowadzenia działalności przez Wynajmującego czynny jest w dni robocze (od poniedziałku do piątku) w godzinach od 7:00 do 15:00 pod adresem 03-272 Warszawa, ul. Kuszników 20
- Zwrot Pojazdu może nastąpić tylko w miejscu wskazanym w umowie najmu, jeżeli strony w trakcie trwania umowy najmu nie uzgodniły inaczej. Zabronione jest przekazywanie kluczyków, dokumentów od Pojazdu osobom nieuprawnionym. Zwrot Pojazdu jest potwierdzany protokołem odbioru podpisanym przez Wynajmującego i Najemcę lub Użytkownika. Jeżeli Najemca lub Użytkownik uchyla się od udziału w odbiorze Pojazdu lub/i od podpisania protokołu odbioru, Wynajmujący może dokonać odbioru Pojazdu wraz z jednostronnym podpisaniem protokołu odbioru.
Zawarcie umowy najmu, okres najmu, przedłużenie umowy najmu
- Warunkiem zawarcia przez Wynajmującego umowy najmu jest:
a) pozytywne zweryfikowanie Najemcy i Użytkownika w zakresie wskazanym w pkt. 18.;
b) zaakceptowanie przez Najemcę OWNP podczas zawierania umowy najmu lub dostępnych na
c) spełnienie warunków przewidzianych w pkt. 15 a) – e) OWNP;
d) złożenie zamówienia co najmniej 48 godzin przed planowanym terminem odbioru Pojazdu;
e) podanie danych karty kredytowej lub kart kredytowych spełniających warunki, o których mowa w pkt. 15 b) OWNP;
f) w przypadku płatności przelewem – uznania rachunku bankowego Wynajmującego kwotą przelewu.
- Zawarcie umowy najmu następuje w formie dokumentowej lub pisemnej przez Najemcę i Wynajmującego na warunkach określonych w zamówieniu Pojazdu. W przypadku większej liczby Najemców ich odpowiedzialność jest solidarna.
- Okres najmu każdorazowo określa umowa najmu, z zastrzeżeniem pkt. 38-40 OWNP. Okres najmu może zostać przedłużony wyłącznie za uprzednią zgodą Wynajmującego, wyrażoną w formie pisemnej lub dokumentowej, o ile Najemca zwróci się o przedłużenie okresu najmu Pojazdu w formie pisemnej lub dokumentowej co najmniej na 1 dzień roboczy przed upływem okresu najmu przewidzianego w umowie.
- W przypadku przedłużenia okresu najmu opłata za dalszy okres najmu naliczana jest według ostatniego obowiązującego Najemcę czynszu Zwrot Pojazdu.
Rozwiązanie umowy najmu
- Umowa najmu rozwiązuje się w dacie w niej wskazanej.
- Wynajmujący może wypowiedzieć umowę najmu ze skutkiem natychmiastowym w formie pisemnej lub dokumentowej, żądając jednocześnie zwrotu Pojazdu, gdy Najemca:
a) korzysta z Pojazdu w sposób sprzeczny z umową najmu, OWNP lub przeznaczeniem Pojazdu;
b) zaniedbuje Pojazd do tego stopnia, że zostaje on narażony na uszkodzenie, utratę lub zmniejszenie jego wartości;
c) udostępnia Pojazd osobom nieuprawnionym bez zgody Wynajmującego;
d) opuścił granice Polski bez zgody Wynajmującego;
e) dopuszcza się zwłoki w zapłacie czynszu najmu za co najmniej dwie doby, w przypadku, gdy nie jest on płatny z góry.
- W przypadku, o którym mowa w pkt. 32 oraz w razie opóźnienia w zwrocie Pojazdu w przypadkach wskazanych w OWNP Wynajmujący może odebrać Pojazd na koszt Najemcy. Wynajmujący zastrzega możliwość korzystania z usług podmiotów trzecich współpracujących z Wynajmującym w zakresie windykacji.
- W przypadkach, o których mowa w pkt. 33 Wynajmujący uprawniony jest także do unieruchomienia Pojazdu. Wynajmujący oświadcza, iż Pojazd posiada zamontowane urządzenie GPS oraz system umożliwiający zdalne unieruchomienie Pojazdu.
- Najemca, po zakończeniu umowy najmu, zobowiązany jest zwrócić Pojazd w miejscu i czasie ustalonym w umowie najmu.
- Koszty zwrotu Pojazdu w miejscu innym niż określono w umowie najmu, bez zgody Wynajmującego, ponosi Najemca zgodnie z pkt. 55 d) OWNP.
- Opóźnienie w zwrocie Pojazdu do 59 minut nie powoduje naliczenia dodatkowych opłat. W przypadku niedokonania zwrotu Pojazdu w uzgodnionym terminie Wynajmujący może złożyć zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez Najemcę i/lub Użytkownika oraz jest uprawniony do obciążenia Najemcy karą umowną za bezumowne korzystanie z Pojazdu w wysokości określonej w pkt. 65 i).
Najem OC, Assistance
- W przypadku najmu Pojazdu w ramach likwidacji szkody z polisy komunikacyjnej OC sprawcy, Najemca ma obowiązek dostarczyć Wynajmującemu najpóźniej przy odbiorze Pojazdu:
a) dokumenty zawierające numer zgłoszenia szkody, umożliwiające Wynajmującemu bezgotówkowe rozliczenie kosztów najmu Pojazdu z Towarzystwem Ubezpieczeniowym sprawcy szkody;
b) kopię oświadczenia sprawcy szkody lub notatkę z Policji potwierdzającą odpowiedzialność sprawcy;
c) dane polisy OC sprawcy (nr polisy, imię i nazwisko sprawcy, nr PESEL, adres sprawcy);
d) kopię dowodu rejestracyjnego uszkodzonego Pojazdu;
e) okazać do wglądu dokument tożsamości (ważny dowód osobisty lub paszport)
f) okazać do wglądu prawo jazdy;
g) kopię zlecenia naprawy uszkodzonego Pojazdu wystawionego przez warsztat realizujący naprawę.
- Najem Pojazdu z OC lub w ramach Assistance kończy się z upływem okresu, na jaki został autoryzowany przez Towarzystwo Ubezpieczeniowe sprawcy/operatora Assistance. Wynajmujący niezwłocznie powiadomi Najemcę o braku autoryzacji dalszego okresu najmu przez Towarzystwo Ubezpieczeniowe sprawcy/operatora Assistance, wzywając Najemcę do niezwłocznego zwrotu Pojazdu (lecz nie później niż 2 godz. od chwili wezwania). Najemca jest uprawniony do dalszego korzystania z Pojazdu na własny koszt, jeżeli we wskazanym terminie zawrze z Wynajmującym porozumienie o przedłużeniu okresu najmu na dalszy okres uzgodniony przez Strony.
- W przypadku odmowy przez Towarzystwo Ubezpieczeniowe sprawcy/operatora Assistance zapłaty należności z tytułu najmu Pojazdu i/lub innych należności wynikających z umowy najmu, Najemca zobowiązany jest do ich zapłaty na rzecz Wynajmującego w terminie 7 dni od dnia wezwania. Zawarcie umowy najmu Pojazdu z OC/operatora Assistance nie oznacza zrzeczenia się przez Wynajmującego roszczeń wobec Najemcy.
Obowiązki Najemcy
- Najemca otrzymuje Pojazd zatankowany do pełna, czysty oraz sprawny technicznie, w stanie umożliwiającym jego prawidłową eksploatację i zobowiązuje się użytkować go z należytą starannością oraz zwrócić w stanie, w jakim znajdował się w chwili wydania go Najemcy wraz z kluczykami, pilotem, dokumentami oraz całym wyposażeniem Pojazdu.
- Najemca jest zobowiązany poinformować Użytkownika o obowiązkach wynikających z OWNP i umowy najmu. Najemca ponosi pełną odpowiedzialność za zaniechania lub działania Użytkownika lub osoby trzeciej, o której mowa w pkt. 46 a) – m), jak za własne zaniechania lub działania.
- Pojazd, bez uprzedniej zgody Wynajmującego wyrażonej pod rygorem nieważności na piśmie oraz wniesienia opłaty, o której mowa w pkt. 55 i), nie może zostać oddany osobie trzeciej do używania, w szczególności w podnajem, dzierżawę czy użyczenie.
- Najemca i Użytkownik zobowiązani są do używania Pojazdu w sposób określony w umowie, odpowiadający właściwościom i przeznaczeniu Pojazdu, a ponadto zobowiązują się do:
a) stosowania rodzaju paliwa zgodnego ze specyfikacją silnika;
b) zapoznania się z dokumentacją Pojazdu i instrukcją obsługi agregatu chłodniczego i rejestratora temperatury, które otrzymają wraz z Pojazdem;
c) niezwłocznego zawiadomienia Wynajmującego o nieprawidłowościach w pracy Pojazdu lub agregatu chłodniczego a także o uszkodzeniu, unieruchomieniu lub zniszczeniu Pojazdu;
d) zabezpieczenia Pojazdu przed kradzieżą w szczególności poprzez zamknięcie Pojazdu oraz uruchomienie wszystkich zamontowanych w nim urządzeń chroniących Pojazd przed kradzieżą przy każdorazowym jego opuszczeniu;
e) zabezpieczenia kluczyków lub urządzeń umożliwiających otwarcie i sterowanie pojazdem oraz dokumentów Pojazdu z należytą starannością poza Pojazdem;
f) wykonania własnym kosztem i staraniem kontroli Pojazdu, tj. jego utrzymania w czystości, sprawdzania i uzupełniania poziomu oleju, płynu AdBlue, płynu hamulcowego, cieczy chłodzącej i płynu do spryskiwaczy, kontroli stanu ogumienia i ciśnienia, felg, kontroli sprawności świateł sygnalizacyjnych, mijania i drogowych, wymiany żarówek;
g) zwrotu kompletu otrzymanych od Wynajmującego, przy wydaniu Pojazdu, dokumentów Pojazdu i kluczyków lub urządzeń umożliwiających otwarcie i sterowanie Pojazdem w momencie zwrotu Pojazdu Wynajmującemu;
h) zwrotu Wynajmującemu Pojazdu czystego wewnątrz i na zewnątrz;
i) udostępnienia Wynajmującemu Pojazdu w celu wykonania przeglądu okresowego lub wymiany opon w miejscu i czasie wskazanym przez Wynajmującego. Najemcy przysługuje prawo do korzystania z innego Pojazdu udostępnionego mu przez Wynajmującego na czas niezbędny do wykonania czynności wskazanych w zd. 1.
- Zakazane jest:
a) palenie papierosów i innych wyrobów tytoniowych oraz papierosów elektronicznych w Pojeździe;
b) używanie Pojazdu do uruchamiania innych Pojazdów, a także holowanie innych Pojazdów, przyczep i innych;
c) dokonywanie przeróbek w Pojeździe lub zmian z zastrzeżeniem zmian wynikających z normalnego zużycia;
d) dokonywanie napraw w Pojeździe, za wyjątkiem czynności obsługi codziennej;
e) przekraczanie dopuszczalnej ładowności;
f) używanie Pojazdu w wyścigach, rajdach, zawodach, pokazach oraz innych nielegalnych przedsięwzięciach i czynach przestępczych;
g) przewożenie zwierząt w Pojeździe;
h) oklejanie Pojazdu jakimikolwiek materiałami bez zgody Wynajmującego;
i) używanie Pojazdu na drogach i terenach nieutwardzonych, niedopuszczonych do ruchu drogowego;
j) przewożenie Pojazdem materiałów lub substancji mogących powodować zniszczenie, uszkodzenie lub zabrudzenie Pojazdu i instalacji systemu chłodniczego;
k) przewożenie Pojazdem przedmiotów i substancji zakazanych oraz pochodzących z przestępstwa
l) prowadzenie Pojazdu pod wpływem alkoholu, środków odurzających lub substancji i leków psychotropowych;
m) używania wynajmowanego pojazdu jako chłodni stacjonarnej.
- Najemca od daty zawarcia umowy najmu do momentu odbioru Pojazdu jest uprawniony do odstąpienia od umowy najmu (rezygnacja). W przypadku rezygnacji z przyczyn leżących po stronie Najemcy, Najemca zobowiązany jest do pokrycia kosztów rezerwacji Pojazdu w wysokości określonej w pkt. 55 g)- h).
- Zmiana warunków najmu (termin odbioru lub parametrów Pojazdu) możliwa jest wyłącznie na zasadzie porozumienia stron. Zmiana warunków najmu może powodować zmianę wysokości czynszu najmu.
Czynsz najmu, opłaty dodatkowe, płatności, kaucja
- Najemca zobowiązany jest do zapłaty świadczeń wynikających z umowy najmu, w szczególności czynszu najmu, opłat za usługi dodatkowe, kar umownych według stawek określonych w umowie najmu, OWNP lub zamówieniu Pojazdu.
- Wszystkie należności wskazane w OWNP, umowie najmu oraz na stronie internetowej www.maxcartrans.pl są cenami brutto (zawierają podatek VAT) chyba, że w umowie najmu określono inaczej. W przypadku rozbieżności pomiędzy cenami wskazanymi na stronie internetowej i w umowie najmu obowiązujące są stawki zawarte w umowie najmu.
- Za wyjątkiem najmu Pojazdu z OC lub Assistance czynsz najmu płatny jest z góry przed odbiorem Pojazdu przez Najemcę. Płatność czynszu najmu może być dokonana przelewem na rachunek bankowy Wynajmującego, kartą płatniczą lub kredytową.
- W przypadku uzgodnienia przez Strony kaucji stanowiącej zabezpieczenie wynikających z Umowy roszczeń Wynajmującego względem Najemcy, może ona zostać wpłacona przelewem bądź w drodze preautoryzacji karty kredytowej Najemcy lub Użytkownika. Wynajmujący uprawniony jest do obciążenia karty kredytowej Najemcy lub Użytkownika wszystkimi należnymi, a niezapłaconymi kwotami wynikającymi z umowy najmu oraz OWNP.
- Kaucja podlega zwrotowi w terminie 14 dni od dnia zwrotu Pojazdu. Wynajmujący może potrącić z kaucji wynikające z umowy najmu oraz OWNP należności niezaspokojone przez Najemcę, w szczególności zaległy czynsz, odsetki za opóźnienie, koszty windykacji, rozliczenie z tytułu ponadnormatywnego zużycia, kary umowne, odszkodowania. Zwrot kaucji następuje w takiej samej formie, w jakiej została wpłacona przez Najemcę (tj. przelewem na rachunek bankowy lub poprzez zwolnienie blokady limitu kredytowego na karcie kredytowej). Zwolnienie blokady limitu kredytowego na karcie kredytowej następuje zgodnie z procedurami banku.
- Zwrot kaucji nie oznacza zrzeczenia się przez Wynajmującego z przysługujących mu w stosunku do Najemcy roszczeń.
- Najemca jest zobowiązany do zapłaty opłat dodatkowych, za wykonanie przez Wynajmującego na żądanie Najemcy, następujących czynności:
b) wydanie lub odbiór Pojazdu poza godzinami określonymi w pkt. 26: 61,50 PLN
c) podstawienie lub odbiór Pojazdu w granicach miasta, w którym znajduje się punkt wynajmu Max Car Sp. z o.o. : 369,00 PLN
d) podstawienie lub odbiór Pojazdu w granicach miasta, w którym znajduje się punkt wynajmu Max Car Sp. z o.o.: (za km liczone od centrum miasta do miejsca podstawienia lub odbioru) 3,50 PLN
f) opłata administracyjna za obsługę należności lub opłat, o których mowa w pkt. 25: 123,00 PLN
g) opłata za rezygnację z wykonania umowy najmu do 48 h przed datą rozpoczęcia okresu najmu: 123,00 PLN
h) opłata za rezygnację z wykonania umowy najmu na 48 h lub mniej przed datą rozpoczęcia okresu najmu: 369,00 PLN
i) opłata za udzielenie zgody na oddanie osobie trzeciej do używania, w szczególności w podnajem, dzierżawę czy użyczenie: 123,00 PLN
Awarie, uszkodzenia i kradzież Pojazdu
- W przypadku uszkodzenia, kolizji, zniszczenia lub kradzieży Pojazdu Najemca zobowiązany jest do niezwłocznego (tj. w terminie do 12 godzin od chwili zajścia zdarzenia lub powzięcia przez Najemcę informacji o zdarzeniu) poinformowania Wynajmującego o powyższych zdarzeniach (e- mail: kontakt@maxcartrans.pl , telefon +48 881 960 185) oraz natychmiastowego wezwania Policji.
- Najemca ma obowiązek dostarczenia Wynajmującemu – w terminie 24 godzin od chwili zdarzenia lub powzięcia przez Najemcę informacji o zdarzeniu następujących dokumentów:
a) wypełnionego druku zgłoszenia szkody znajdującego się w Pojeździe;
b) oświadczenia o trzeźwości w chwili zdarzenia;
c) kopii prawa jazdy oraz dokumentu tożsamości Najemcy lub osoby, która faktycznie kierowała Pojazdem;
d) dokumentów i kluczyków od Pojazdu;
e) oświadczenia sprawcy szkody, o ile zostało sporządzone.
- W przypadku niewykonania przez Najemcę któregokolwiek z obowiązków przewidzianych w pkt. 56 i 57 z przyczyn, za które Najemca ponosi odpowiedzialność, Najemca odpowiada za powstałą szkodę, chyba, że wykaże istnienie przesłanek zwalniających go z odpowiedzialności wobec Wynajmującego.
- W przypadku awarii i unieruchomienia Pojazdu na terytorium Polski, Najemca zobowiązany jest do niezwłocznego (tj. w terminie do 12 godzin od chwili zajścia zdarzenia lub powzięcia przez Najemcę informacji o zdarzeniu) poinformowania Wynajmującego o powyższych zdarzeniach (e- mail: kontakt@maxcartrans.pl , telefon +48 881 960 185). Wynajmujący udostępni Najemcy Pojazd zastępczy w terminie do 12 godzin od chwili poinformowania Wynajmującego o awarii i unieruchomieniu Pojazdu. Za okres oczekiwania na Pojazd zastępczy Najemca nie uiszcza czynszu najmu.
- Udostępnienie Pojazdu zastępczego nie przysługuje w przypadku:
a) utraty albo zniszczenia dowodu rejestracyjnego lub kluczyków od Pojazdu;
b) uszkodzenia Pojazdu z winy Najemcy lub Użytkownika;
c) unieruchomienia Pojazdu poza terytorium Polski;
d) szkód parkingowych, aktów wandalizmu i pozostałych zdarzeń, chyba że uniemożliwiają korzystanie z Pojazdu,
e) uszkodzenia, przebicia opony, uszkodzenia felg.
Odpowiedzialność Najemcy i kary umowne
- Najemca ponosi wobec Wynajmującego pełną odpowiedzialność za Pojazd na zasadach określonych w OWNP.
- Naprawienie szkody wynikłej z niewykonania lub nienależytego wykonania umowy najmu przez Najemcę, w części dotyczącej zobowiązań o charakterze niepieniężnym dotyczących obowiązku zwrotu Pojazdu w stanie niepogorszonym, następuje przez zapłatę kary umownej określonej w OWNP, chyba że Najemca udowodni, że naruszenie umowy najmu lub OWNP nastąpiło z przyczyn, za które nie ponosi odpowiedzialności Najemca ani Użytkownik. Dowodami, o których mowa w zdaniu poprzednim mogą być między innymi: pisemne oświadczenie sprawcy szkody (innego niż Najemca lub Użytkownik) lub, w razie gdy sprawca nie jest znany, notatka urzędowa Policji z miejsca zdarzenia wskazująca na jego okoliczności i lub dokumentacja postępowania prowadzonego przez odpowiednie organy, w tym Policję lub Prokuraturę.
- Najemca odpowiada do pełnej wysokości szkody, gdy szkoda powstała z jego winy, polegającej między innymi na:
a) prowadzeniu Pojazdu pod wpływem alkoholu, narkotyków lub innych środków odurzających, bez wymaganych uprawnień;
b) ucieczki z miejsca wypadku lub kolizji;
c) wyjazdu Pojazdem poza terytorium Polski bez uprzedniej zgody Wynajmującego;
d) niedopełnienia obowiązku zwrotu dowodu rejestracyjnego lub kompletu kluczyków po kradzieży Pojazdu skutkującego odmową wypłaty odszkodowania z tytułu kradzieży Pojazdu;
e) niedopełnienia obowiązków wymaganych przez ubezpieczyciela, skutkujących odmową wypłaty odszkodowania z przyczyn leżących po stronie Najemcy;
f) przekroczenia dopuszczalnej prędkości lub ładowności Pojazdu lub innego naruszenia przepisów o ruchu drogowym obowiązujących w miejscu wystąpienia kolizji lub wypadku drogowego;
g) uczestnictwa Pojazdu w zawodach, rajdach, wyścigach, pokazach, testach i innych tego typu imprezach;
- Wysokość kary umownej w przypadkach, o których mowa w pkt. 63 wynosi: 5000,00 PLN
- Ponadto Najemca jest zobowiązany do zapłaty następujących kar umownych:
a) uszkodzenie, zgubienie lub utrata kluczyka, lub urządzenia umożliwiającego otwarcie lub sterowanie Pojazdem: 1.200,00 PLN
b) uszkodzenie, zgubienie lub utrata dokumentów Pojazdu (z wyjątkiem pkt. 64 a)- e): 700,00 PLN
c) uszkodzenie, zgubienie tablicy rejestracyjnej (za każdą ): 500,00 PLN
d) złamanie zakazu palenia tytoniu, korzystania z papierosów elektronicznych 500,00 PLN
e) złamanie zakazu przewożenia zwierząt: 800,00 PLN
f) zwrot brudnego Pojazdu: 246,00 PLN
h) zwrot Pojazdu z trwałymi (tj. nie dającymi się usunąć w ramach standardowych procedur czyszczących stosowanych w profesjonalnych myjniach) plamami na siedzeniach, tapicerce, w bagażniku: 1.000,00 PLN
i) bezumowne korzystanie z Pojazdu: dwukrotność stawki dobowej czynszu najmu określonej w umowie najmu za każdą rozpoczętą dobę bezumownego korzystania z Pojazdu;
j) utrata gwarancji na Pojazd: 3.000,00 PLN
k) zatankowanie Pojazdu niewłaściwym rodzajem paliwa, o którym mowa w pkt. 45 a): 3.000,00 PLN
l) demontaż, zamiana części w Pojeździe lub dokonanie zmian bez zgody Wynajmującego: 5.000,00 PLN
m) wyjazd poza granicę Polski bez uprzedniej zgody Wynajmującego 2.500,00 PLN
n) każdy przypadek kierowania Pojazdem przez osobę niebędącą Najemcą, Użytkownikiem: 1.000,00 PLN
o) uszkodzenie lub utrata kołpaka (za sztukę): 200,00 PLN
p) uszkodzenie lub utrata felgi aluminiowej (za każdą): 1.000,00 PLN
q) uszkodzenie opony w wypadku braku możliwości zakupu pojedynczej opony tego samego typu: 800,00 PLN
r) uzupełnienie brakującego paliwa do pełnego baku (kara pokrywa zryczałtowany koszt zakupu i uzupełnienia brakującego paliwa): 7 PLN/litr
s) uszkodzenie agregatu chłodniczego : 15.000,00 PLN
t) uszkodzenie zabudowy termoizolacyjnej przestrzeni ładunkowej: 5.000,00 PLN
- W przypadkach, o których mowa w pkt. 65 o) – q) obowiązek zapłaty kary umownej nie dotyczy przypadków, w których uszkodzenie lub utrata są wynikiem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi zarządca drogi.
- Wynajmujący zastrzega możliwość dochodzenia odszkodowania uzupełniającego na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym w przypadku, gdy wysokość szkody przewyższa wysokość kary umownej.
Reklamacje
- Reklamacje związane z nieprawidłowym wykonaniem umowy najmu przez Wynajmującego, w tym związane ze stwierdzeniem wad Pojazdu ograniczających jego przydatność do umówionego użytku lub uniemożliwiających jego używanie, mogą być złożone:
a) w formie elektronicznej z wykorzystaniem formularza zgłoszenia reklamacji zamieszczonego na stronie https://www.maxcartrans.pl
b) w formie pisemnej – osobiście w Biurze Obsługi Klienta Max Car Sp. z o.o., ul. Kuszników 20, 03- 272 Warszawa, godziny pracy 7:00-15:00 lub przesyłką pocztową w rozumieniu art. 3 pkt 21 ustawy z dnia 23 listopada 2012r. (Dz.U. poz. 1529) na adres: ul. Kuszników 20, 03-272 Warszawa;
c) osobiście do protokołu podczas zawierania umowy najmu lub protokołu zdawczo-odbiorczego;
- Rekomenduje się wskazanie w reklamacji następujących danych:
a) imienia i nazwiska osoby zgłaszającej reklamację;
b) określenia przedmiotu reklamacji, reklamowanego okresu, nr rejestracyjnego Pojazdu;
c) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości;
d) żądania Najemcy;
e) danych kontaktowych składającego reklamację.
- Wynajmujący udziela odpowiedzi na reklamację bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania reklamacji. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie odpowiedzi przed jego upływem. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w terminie, o którym mowa w zdaniu poprzednim Wynajmujący przekaże Najemcy pisemną informację z wyjaśnieniem przyczyn opóźnienia, wskazaniem okoliczności, które muszą zostać ustalone dla rozpatrzenia sprawy oraz określeniem przewidywanego terminu rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi nie przekraczającego 60 dni od dnia otrzymania reklamacji.
- Wynajmujący udzieli odpowiedzi na reklamacje na piśmie, przesyłając ją na adres Najemcy wskazany przez niego w reklamacji. Jeżeli Najemca złożył wniosek o udzielenie mu odpowiedzi pocztą elektroniczną otrzyma odpowiedź w tej formie.
- Jeżeli Wynajmujący odmówi uznania reklamacji lub jeżeli Najemca nie zgadza się na załatwienie reklamacji w sposób proponowany przez Wynajmującego, Najemca – jeżeli jest konsumentem – może się zwrócić do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań należy ochrona konsumentów.
Postanowienia końcowe
- Wszelkie zmiany umowy najmu wymagają formy pisemnej lub dokumentowej, pod rygorem nieważności.
- W szczególnie uzasadnionych przypadkach Wynajmujący ma prawo do odstąpienia od naliczania w całości lub w części kary umownej lub opłat dodatkowych.
- Administratorem danych osobowych jest Max Car Sp. z o.o. z siedzibą w Długosiodle (07-210 Długosiodło), Stara Pecyna 5, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000735013. Dane osobowe są przetwarzane przez Max Car Sp. z o.o. lub podmioty trzecie z nim współpracujące w celu realizacji umowy najmu Pojazdu, marketingu bezpośredniego własnych produktów lub usług Max Car Sp. z o.o.. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- Najemcy nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy najmu zgodnie z art. 38 pkt 12 ustawy z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014r. poz. 827 z późn. zm.) .
- OWNP oraz umowa najmu podlegają prawu polskiemu. Wszelkie spory wynikłe w związku z umową najmu będą podlegać prawu polskiemu i jurysdykcji sądów polskich. Spory rozstrzygane przez sąd właściwy miejscowo dla siedziby Wynajmującego, z wyjątkiem spraw, w których stroną jest konsument w rozumieniu art. 221 k.c., które rozstrzygać będzie sąd właściwy zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego.
- Zmiany będą publikowane w postaci ujednoliconego tekstu OWNP na stronie www.maxcartrans.pl. Wszelkie zmiany OWNP wchodzą w życie w terminie wskazanym każdorazowo przez Wynajmującego. Zamówienia złożone przez Klientów przed wejściem w życie zmian Regulaminu są realizowane na zasadach obowiązujących w dacie złożenia zamówienia.